be like that- 3 doors down

hur mycket kan man lita på folk som man smsar med? jag har ganska många människor som jag har "regelbunden kontakt" med om man ska kalla det så, hehe, som jag inte känner. eller asså som jag "känner" via sms och msn typ.. men hur mycket ljuger folk egentligen när man har möjlighet att komma på hur mycket skit som helst? personligen tycker jag det är skit härligt att prata med folk på internet, som man inte känner. det är så mycket lättare att vara ärlig och visa vem man verkligen är då. det är lättare att säga vad man egentligen tycker till personer som man egentligen inte bryr sig så mycket om. skulle någon tycka man va konstig eller ogilla en är det inte svårare än att trycka "blockera kontakten" och sen är den personen ute ur ens liv, på bara ett klick.


folk som man pratar med som vet vem man är men som man själv inte har någon aning om vem de är, kan man lita på dem- någonstans? det är nästan lite läskigt tycker jag. här är det ganska många som vet vem jag är (mest beroende på Oliver incidenten i början, men ändå) och jag har typ ingen aning om vem någon är. vissa hälsar på mej i skolan som om jag borde veta vilka de är, men jag aldrig pratat med dem eller ens typ sett dem förut. haha, det är konstigt, men samtidigt sjukt kul faktiskt!

 det är faktiskt en av sakerna som gör att jag trivs bra här i falköping. en annan sak måste vara det att det är så mycket lättare att ha bra självförtroende här, jag vet inte riktigt varför, men folk känns på ett sätt mindre dömande än hemma. samtidigt är det typ tvärtom med tanke på att alla snackar så in i helvete. det är en konstigt ställe det här!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0