irriterande

bajs, haha, seriöst jag lackar på folk som inte förstår vad man menar eller som helt enkelt inte tycker som jag inom vissa saker. som i skolan.. vi i klassen ska lämna in hundra kronor i månaden så vi har lite pengar i trean så vi kan hitta på någonting kul. en tjej i min klass tog på sig att ta hand om pengarna och nu ska alla trettio ta med sig en hundra lapp till skolan som hon sen förvarar i ett kassaskåp eller hemma hos sig eller vad det nu är hon säger.. varför inte bara öppna ett konto och sedan lägga in hundra kronor en gång i månaden? nej, för vissa i min klass orkar (?) inte gå till banken för att hämta en kod så att de med ungdomskonto också kan föra över. de kan inte heller be sina föräldrar att föra över pengar, nejnej, det går verkligen inte!

dessutom så skyller folk på att de kommer glömma och sånt, men seriöst, det är lättare att glömma att ta med en hundring till skolan varje dag än att ställa in på sitt konto så att det automatiskt förs över hundra kronor under personens namn till ett konto varje månad?


bajs på henne, jag lackar bulle på sånna som inte bara kan hålla sig till det lättaste utan måste krångla till allting och som inte ens har några mer motargument till varför vi inte ska göra så för att "det blir jobbigt" ..



skulle inte förvåna mej om pengarna ligger utsprädda såhär på hennes rum eller redan är slut shoppade.. -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0