Komplex

Jag och ellen har en liten sjuk fantasi om ifall man kunde bestämma själv hur ens kropp skulle se ut och mankunde "kasta fett" på andra så man själv blir av med det. haha, ellen, palle och jag bestämde oss för att terrorisera Kissie då så hon skulle bli en levade fettklump ;) nej men skämt åsido, komplex är ju faktiskt någonting som alla antagligen har (även fast många inte erkänner det) och det är ju såklart helt naturligt. vi är människor- vi ska inte vara perfekta..

mina största komplex är min näsa och mina bröst, vilket många säkert redan vet.. vet inte om jag har skrivit om det här förut, men det har jag väl antagligen gjort, men mitt näskomplex växte fram när jag började ettan då erika i min förra klass typ mobbade mej för den och kallade mej för "gris" och sånt, vilket jag fortfarande faktiskt blir sårad när jag hör. brösten är väl ett kompex som växt fram under högstadiet när alla andra fick "kvinnliga former" och jag fortsatte vara smal o platt..

Det vanligaste är att komplex växer fram i tonåren, framförallt under högstadietiden.. för mej var det inte riktigt så men tanke på att jag var 6 år då jag för första gången tänkte att min näsa var stor och ful. så ska det inte vara, seriöst, det är fan hemskt! jag kommer ihåg att under mina födelsedagar/jular när jag fick pengar så bad jag alltid mamma att sätta in pengarna på ett konto. jag tänkte att jag skulle spara alla pengar som jag fick på ett konto så jag kunde operera min näsa när jag blev tillräckligt stor..

 tyvärr så tänker jag fortfarande på det och tycker att det vore väldigt skönt att få operera både näsan och brösten. jag ser på plastikkirurgi så att det är helt okej så länge det inte är någonting man kan göra någonting åt på annat sätt. dvs att lägga pengar på en fettsugning/rumplyft osv tycker jag faktiskt är helt puckat! det är fan bara att pallra sig iväg till ett gym eller börja träna hemma så får man snart den snygga kroppen man alltid velat ha ändå, och det kan vara gratis! 



väldigt förståeligt att sjukt många har komplex när speciellt de stora modehusen visa en sjuk bild utåt på "idealmänniskan".. sönder retucherad bild verkligen! (modellen blev sparkad för att hon var för tjock tidigare i år, dvs att hon är/var inte alls sådär skinny som det ser ut på bilden, men ändå cp..!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0