jagärbrapåatttänkapåsakerochsedantappatråden.

jag har en liten fundering, eller egentligen ganska många.. men speciellt en: hur viktigt är utseendet egentligen? när man träffar någon är ju det första man reagerar på utseendet och jag själv iallafall drar snabbt förutfattade meningar om folk. jag tror att bara för att man tycker om att plugga och inte är speciellt intresserad av mode eller sånt så gillar man inte att festa. är man "snygg" så är man "populär", är man emo sitter man hemma och skär sig, röker och skiter i skolan och är man fjortis så knullar man runt.


om jag tycker om en person för den den är, spelar då utseendet någon roll? eller om en snygg kille är intresserad av mig, är det då självklart att jag ska "vilja ha honom" då? det verkar som det. skulle jag berätta för mina kompisar att jag gillade en kille och så skulle de direkt be om en bild på honom istället för att fråga hur han är som person. självklart skulle jag göra detsamma och självklart så tänker jag samma sak som många andra gör när de ser ett "udda" par där ex killen är super snygg och tjejen lite halvt medelmåttig. man undrar  "hur kan hon få honom?", "hur kan han vilja ha henne?", "hon måste vara jävligt bra i sängen för att få en sån snygging" etc. haha, jag känner att det låter så sjukt dumt, men ändå upprepas det varje gång jag ser ett sådant par, riktigt dumt! Dessutom så tänker man ju om man ser ett par som kanske inte är skolans populäraste, att "de inte kan få bättre".


själv står jag på kanten och balanserar om hur viktigt utseende är. jag har alltid kännt att jag antagligen aldrig skulle kunna bli kär i en kille som jag inte tycker är snygg, eller ens "attraheras" till honom. men tänk om? egentligen så tror jag faktiskt att jag har gillat killar och faktiskt skämts för det pga. att jag inte tycker de är snygga eller de inte är speciellt "populära". jag tror jag har döljt det och lixom försökt förtränga det tills jag inte kände någont intresse för personen längre. självklart är sådant lättare om det inte är en person som själv tycker om en. för att "klara" det så har jag ofta försökt att bryta kontakten istortsett helt. dock finns det oftast saker som påminner om personen eller vill han/hon inte bryta kontakten på samma sätt som du vill. då uppstår ett problem som jag har varit i ett antal gånger och jag verkligen inte tycker om.


perspektivet på folks utseende ändras ofta på ett positivt sätt om man får en positiv bild av personen ofta. jag vet ett antal killar som jag har tyckt om som jag då tyckte va super snygga och kunde titta på bilder på hur länge som helst (haha, tjejer det är bara att erkänna.. jag råkar veta att jag absolut inte är ensam om detta!) men nu i efterhand så ser jag att de är helt vanliga. jag kan tillochmed hitta ganska stora brister hos dem.

egentligen vet jag inte riktigt vart jag vill komma med det här inlägget, men vad tycker ni: hur viktigt är utseende? och vad är viktigast, utseende eller personlighet?



honom hade jag en rejäl crush på för ett ganska stort antal år sedan, haha..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0