rig falköping

haha, sara ville att jag skulle berätta lite om hur det är här i fkp så det kan jag väl göra :)

jag går då på volleyboll gymnasium i falköping, utanför skövde (en timma med tåg från gbg). asså vi går i en vanlig skola men har specialidrott vilket betyder att vi inte har något individuellt val eller sånt i skolan, istället läser vi 700p volleyboll (vilket gör att vi har lite utökad studiekurs). vi tränar varje dag i veckan, två timmar boll varje dag och sedan en timma gym eller fys måndag till torsdag. b-laget som jag spelar i har tidigare spelat i division 1 och som avslutning på serien eller så så har man allsvenskan med de 8 (?) bästa lagen i div 1 i sverige, där vi då har kommit med! wihu, vi kommer få åka till norsjö bland annat och spela match -långt bort i helvete i norrland ligger det, jag är glad, haha! :p

vi bor i ett vanligt lägenhetshus (haha, vad fan kallar man dem? hyreshus?), eller egentigen två. i huset som jag bor i bor det bara volleyboll elever, första plan är tjejerna i ettans, alltså vårat. sen över oss bor killarna i ettan och överst tjejerna i trean. resten av folket bor i ett annat hus en liten bit bort tsm med vanliga familjer. i lägenheterna så bor det oftast två eller tre pers som delar kök och toalett, vissa har även vardagsrum. tidigare delade jag lägenhet med två tjejer, cissi och linn, men eftersom jag och linn gick i samma klass och tränade tsm så blev det lite mkt och vi gick inte direkt så bra ihop. nu har jag flyttat till lägenheter brevid och bor alltså själv, näääz! haha, jag har lixom eget kök, eget badrum och eget vardagsrum ;)

haha, hmm, jag vet inte riktigt vad mer jag kan berätta. jag kan säga att två pers i min klass har kossor! asså det är seriöst årets händelse för mej, de bor lixom på en bondgård! haha, sen är det nog inte så mycket mer som finns här i fkp, ja för inte finns det någon shoppis haha.. inte ens en H&M, men veromoda och eurosko finns typ, har aldrig varit där dock, haha. men man kan åka till skövde, dock tar det 20 min och commerce är lixom mindre än stinsen (fail.. ). en annan sak som många brukar tycka är nice är att vi har en grupp i skolan som heter ållefestere som en gång i månaden typ fixar en fest för skolan, har hört att det brukar vara skoj.. själv har jag inte hunnit vara på någon för vi har haft match / jag har varit sjuk/ jag gick bara på förfesten för jag palla inte betala hundra kronor, haha! ja, men de va typ allt :) fråga på om det är nått mer nån undrar!




förresten! det heter fAAAAAlköping, inte falkköping som jag själv oxå trodde i början! :) a:et är rött för man betonar det typ.. hihi!

Kommentarer
Postat av: Clara

vad roligt att bo ensam.. men vadå, när får du åka hem? :s

2010-01-10 @ 00:19:49
Postat av: Hanna

sv: jag får åka hem de helger då jag inte har matcher eller så :) men jag ska även åka hem 23-24 för sm kval i u 17 klassen..

2010-01-10 @ 23:01:55
URL: http://hankyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0