hanalfabet

jag har börjat fundera på om kalle och dem i förra klassen hade rätt som kallade mej hanalfabet! jag märker mer och mer, ju mer vi börjar använda dictionary (kommer inte på vad det heter på svenska!). asså jag har skit svårt att veta om en bokstav kommer tidigt i alfabetet eller inte och vilka som är före och efter och sånt. jag har alltid trott att alla behövde tänka vilken bokstav som kommer först och sånt, men tydligen inte. haha, jag satt nyss och skulle slå upp ett ord på franska i min bok som började på o. såklart satt jag och nynnade på alfabetssången eftersom jag inte kom på var fan o ligger i alfabetet, efter ett tag kom jag fram till att jag aldrig sa o typ.. började fundera på om det va efter t, det känns lixom som att o borde ligga långt bak. men nejnej, efter t kommer u och o ligger lixom efter m! asså det vet man ju egentligen, man sjunger ju: l, m, n, o, p.. men inte kommer jag på det förrens jag sjunger låten högt och betonar varje bokstav.. tänk om jag är analfabet på riktigt?!





ska nog sätta upp den här på väggen igen.. lika bra att sätta upp gånger tabellerna när man ändå håller på. de kan jag fan inte heller utantill. jag sitter och sjunger våra små sånger vi sjöng när vi va små varje gång jag ska använda huvudräkning! ni ska se mej på matte lektionerna, använder miniräknaren till allt, typ 5+6+4, haha :)

Kommentarer
Postat av: josefinedholm

HAHA! du är inte ensam hanna! <3

2010-01-27 @ 16:40:35
URL: http://josefinedholm.blogg.se/
Postat av: hanna

det känns fan bra att höra du! :o

2010-01-27 @ 20:19:39
URL: http://hankyys.blogg.se/
Postat av: ellen

Läskunnighet, eller alfabetism, är ett ord som uttrycker huruvida en person är i stånd att på egen hand tillgodogöra sig och förstå en skriven text.



haha du kanske inte visste vad det var? :P för läsa och skriva tror jag du kan..eller? :P

2010-01-27 @ 20:34:29
Postat av: hanna

amen hej ellen jag vet allting! men jag blandar faktiskt ihop bokstäver när jag skriver oxå, hehe.. helt fucked, men jag blandar ihop r och k ibland! :/ :s

2010-01-27 @ 22:00:08
URL: http://hankyys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0