visste att den dagen skulle komma

jag vet att det inte direkt är tillåtet med två dagars oförberedd paus från bloggen, men det är oliwers fel.. vi skyller på honom, hehe! tyvärr lär inte uppdateringen bli så mycket bättre nu heller, imorgon ska vi tydligen åka till öland sedan ner till skåne innan jag åker till kroatien. är sjukt sur på mina föräldrar för att de tvingar mig att följa med dem överallt, nyss var det öregrund och nu gotland. visst, de säger att de vill umgås med mig och det har de fått göra i öregrund. nu tänker de tvinga med mig till öland där vi ska bo hemma hos en familj, föräldrarna och mamma och pappa kan umgås, den ena sonen går i marcus klass och den andra är ett år yngre än oscar tror jag.. men de brukar umgås på fritiden. vem ska jag vara med? själv så klart! precis som det kändes i öregrund, mamma och pappa har varandra och marcus och oscar har varandra och jag är verkligen det femte hjulet i familjen. de säger att de planerar hela sin semester efter mig, vilket jag tycker är sjukt dumt av dem. de skulle istället kunna låta mig vara här hemma själv och låta mig få gå på den enda jobbintervjun jag har fått tag på på måndag. dessutom kan jag träna och plugga lika bra hemma som på öland, så det kan de inte heller ha som argument.

de säger att jag inte har någon egen inkomst och undrar varför de ska betala resor för mig och sånt, men hur fan ska jag kunna få någon som helst inkomst om jag inte får gå på den ända jobbintervjun jag har fått tag på? det är ju omöjligt. jag förstår verkligen inte hur de tänker och de verkar inte förstå mig heller alls. de säger att jag är dum i huvet och borde börja använda huvet och allt, men hur fan ska jag förstå deras anledningar om de inte ens har några argument? jag känner mig precis som då när jag var liten, familjen hade varit så mycket bättre utan mig. då hade det aldrig varit några bråk eller problem här hemma. visst kan ju marcus och oscar ha små tjafs, men det har nog aldrig varit så stora som något utav mina bråk.

allt det här jävla bråket gör att jag känner mig säkrare och säkrare på att jag vill bo i falköping. även fast det känns hemskt att säga så klarar jag inte av mina föräldrar, jag kan inte bo med dem.. det funkar bara inte. det som känns ännu värre är att när vi bråkar så hotar de hela tiden med att tvinga mig att flytta hem för att de inte tycker att jag uppskattar det de gör för mig. men ärligt talat, jag har inte bett dem att ändra sin semester för min skull? visst, de betalar min kroatien resa.. men hade jag fått gå på min jobbintervju och skulle jag få det jobbet så kan jag betala tillbaka de pengarna. nej usch, det är grov kaos i mitt huvud. eller egentligen så börjar det mesta om falköping klarna upp, men ändå känns allt helt sjukt.

det kommer som sagt iallafall inte bli speciellt bra uppdatering nu i juli eftersom jag inte kommer ha tillgång till dator, utom då jag är hemma hos josefin i skåne. dock ska jag och josefin försöka få till en ny snygg header och desing till bloggen, så den kommer börja ny och snygg med stormfart i augusti igen. ni läsare som orkade läsa er egenom mitt stora klagoinlägg borde ha en riktig eloge. och nu tycker jag att ni ska ha det ritktigt bra och njuta av eran sommar och göra det ni vill. ha det bäst! ♥


jag älskar mina bröder! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0