när män gör fel eller är elaka uppmärksammas det knappt, eller till och med prisas det. när en kvinna gör samma sak döms hon direkt socialt, hon bär genast skulden till allt och allas smärta. egentligen är det inte män som hatar kvinnor. det är alla.

sitter här i köket med väldigt många tankar snurrande i huvudet medans eftertexterna på filmen rullar klart och den spöklika musiken spelar på över våningen. våran gamla klocka som familjen har ägt i många år slog precis elva, vilket bidrar ännu med till den spöklika stämningen. jag vet inte om det är så spökligt här egentligen, antagligen har jag bara tittat på en alldeles för lång film. konstigt att jag blir helt tankfull och så för det, jag är ju van att titta på tv. kanske inte sånna här invecklade saker i och för sig, men tv som tv. jag är iallafall glad att jag förstod allting i filmen och faktiskt hängde med i över två timmar. inte ens svårt.



vad heter skåderspelerskan som spelar lisbeth (Eller elisabeth eller vad hon nu hette, satt och störde mig på det genom i stort sett hela filmen)?


vi såg på män som hatar kvinnor och det är nog en lika gripande film som man har hört. dock är jag helt slut i huvudet efter att ha koncentrerat mig på tv:n så jag ska ta och hoppa i säng. känner mig lite nojjig över att jag kommer drömma någonting jobbigt, natten till idag var inte kul alls. dumt att ta ut rädslan i förskott, men ni ska veta att ett litet sms blir jag otroligt glad över. godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0