for years i've been holding you down

vet ni vad jag kom på såhär i studenttider? att jag har aldrig varit på en student och nu iår när jag faktiskt hade chansen att iallafall kolla hur de gör i falköping så missar jag den också för en himla tandläkartid. iallafall så tror jag inte riktigt jag har hundra procentigt grepp på hur man gör, varken här hemma eller i falköping. så snälla, förklara, haha. jag vet att vissa har studentskiva, sen har man ju nått med familjen, åker flak sen är man ju ute och festar oxå? men när fasiken har man allt? och har man studentskiva själv, det blir väl snopp dyrt? jaja, explain bitches. nu ska jag plugga kemi.. tillskillnad från vissa andra så har inte jag slutat skolan än och har ett kemi betyg som avgör om jag får vg eller inte.

tackohej!


bara för att det va typ ända bilden på den här datan, hehe.. nackdelen med att inte ha webcam!

Kommentarer
Postat av: m

Man har studentskiva nån gång mellan mars och juni oftast med sin klass. Då tar man oftast hjälp av ett företag som fixar lokal, DJ, mat m.m. På skivan har man alltså en middag med en massa tal typ och sen ett eftersläpp. De som vill gå på skivan (kompisar, mamma och pappa kanske) får köpa biljetter för antingen hela kvällen eller eftersläpp (alltså ingen mat då). Och så har man ett tema som alla måste klä ut sig efter.



På själva studentdagen har man ofta champagne-frukost på morgonen, sedan något med alla studenter i aulan och sedan utspring då man tågar ut ur skolan och allas familj/vänner är där. Sedan tar man på sig typ badkläder och åker flak i, som man har fixat med några kompisar, blir helt dränkt med öl osv. Sedan åker man hem och fräschar upp sig och har studentmottagning med släkt och vänner. Sedan framåt kvällen drar man in till stan och går på gubbskivan (=slutskiva) som alla studenter på hela skolan går på och även många lärare.



Och så går man ju dessutom på många skivor under hela våren.. så ja, mycket festande ;)



Det är så det går till på rudbeck i alla fall, kan tänka mig att det kanske inte är lika många skivor i fkp?

2010-06-04 @ 19:21:20
Postat av: m

Glömde säga att man alltså går typ plus-minus-noll på att ha en skiva (om det är många som kommer) eftersom man tar betalt för det

2010-06-04 @ 19:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0