ska vi cykla, så ska vi cykla med cykelhjälm

woho, tandläkaren gick bra och bedövninvgen är i stortsett helt borta nu.. skönt som fan. iallafall så gick allt bra med mig.. tyvärr gick det lite värre för pappa som skulle cykla till jobbet imorse. en hund hoppade ut en halvmeter framför cyklen så han blev tvungen att tvärnita och typ flög ner i diket eller nått. peter, våran granne, som cyklade som tur var samma väg och hann ikapp pappa efter bara några minuter. han slog tydligen käken ur led, typ bröt högerhanden och är allmänt blåslagen nu. kan tänka mig att det  såg sjukt läskigt ut eftersom att blodet hade runnit på hela huvet och nacken osv. förra veckan kom även oscar i en cykel olycka där en vuxen kvinna cyklade in i honom så att flög iväg och gjorde illa armen. nu har iallafall min familj fått upp ögonen för det där med hjälm mega mycket, så det är väl bara för mig att åka iväg och köpa mig en hjälm då. egentligen är det så dumt att inte alla använder hjälm, men vem tänker inte "det händer inte mig"? jaja, ser någon mig med hjälm i fortsättningen så vet ni varför. hehe, och jag kanske ska vara duktig och uppmana alla andra att använda hjälm oxå eftersom att både hon på vårdcentralen som hjälpte oscar och de på sjukhuset som hjälpte pappa sa att det var riktigt bra att de hade hjälm och att det kunde ha gått mycket värre annars. poängen med inlägget måste väl iallafall vara. börja använda hjälm folk, speciellt ni i falköping... så känner jag mig inte så ensam (och ni blir lite skyddade iaf)!


kanske ska skaffa mig en sån här mysko hjälm, hahaha?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0