flummisbloggis

goddagens, vaknade nyss till liv och sitter nu och diskuterar frukost/lunch alternativ med cicci.. lutar åt chili, även fast jag va lite småsugen på sibylla... skräll. förresten, ni människor hemma som läser min blogg, tycker ni det är konstigt när jag skriver falköpings ord som typ skräll framförallt. även fast jag inte tycker att jag tar efter falköpings bonde dialekt så får jag alltid kommentarer när jag är hemma om att jag betonar ord konstigt eller har konstiga uttryck. som när jag och pappa satt på nån restaurang i stan så använde jag ordet tyken, jag vet lixom inte själv ens hur man sak beskriva ordet, ändå bara kom det helt naturligt. haha, helt galet, för jag har knappt hört någon här säga det heller.... tror jag? hehe, känns som mina funderingar bara fortsätter vidare så det är bäst att jag stoppar mig själv nu och ringer till chili och beställer en kebabrulle och en vesuvio med pommes och mild sås, mums, jag är hungig!



jag efter studenten, haha?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0