det är faktiskt "bara" två år kvar...

när jag loggade in på blogg.se såg jag att de som vanligt hade reklam för lite olika bloggar osv. och såg att en tjej hade lagt upp bilder på sin balklänning. och herregud vilken prinsessklänning!



detta fick mig att börja fundera på min egen bal, om två år. vad fan ska man ha för klänning? hehe, kanske är tidigt att börja tänka på sånt nu, men de är ju faktiskt riktigt viktiga grejer det här! egentligen tycker jag det vore riktigt ballt att komma med en rosa mega barbie klänning som Rosanna, men vågar man verkligen det i lilla pluttiga falköiping? fine om vi hade haft bal hemma, men här i falköping? där man är konstig och att sticka ut verkar vara något negativt.. hemma hade vi ju bal i nian, där kände jag absolut inga problem med att sticka ut, även fast jag kanske inte var den mest klädmodiga i övrigt..



har ingen bild på datan på min klänning, så det fick bli en dålig bild från facebook. iallafall så ser man ju att min blåa klännig stack ut lite till skillnad från de andras grå, svart beiga. tillbaka till ämnet då, balklänning på studenten. hur funderar ni omkring det här, det är väl bra att sticka ut?

förresten så måste jag bara säga att jag diggar hon Rosanna över huvudtaget. hon verkar vara en riktigt härlig tjej och klär sig lite sådär enkelt och chilligt som jag vill göra i sommar. shorts, skönt linne (eller t-shirt) och converse eller gladiatorsandaler. jag är lite små taggad på att köpa ett par låga converse faktiskt, men vi får se.. känns som att hela sverige ska göra det nu. "jag vill inte vara mainstream och jag leker att jag inte är det, ändå är jag det" sa ellen för ett tag sedan, och det är ju så sant. hon är inte dum den tösen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0