mat är kärlek. buffé är bäst.

då bär det av mot pappas hemliga buffé ställe, känns som det kommer bli grymt. jag har taggat hela morgonen för det här nu och varken jag eller oscar har käkat frukost, nu jäklar ska det blir äta av! förresten, kom precis på att det finns ganska många "språkliga" skillnader mellan falköping och stockholm, så om det är någon som inte förstår vissa uttryck äre bara att fråga, haha. jag kan ha en liten översättnings skola nångång så småningom. falköpingsborna fattar lixom inte vad tagga är och stockholmarna blir antagligen ganska förvirrade över uttryck som schmaaalt, snygges(/snyggves /snyggelse) eller kanske schmaaales krydda? vi får se, kommer jag på fler konstiga ord kommer snart hannas ordbok för att förstå falköpingsbor ut, haha!

tack och hej, nu ska jag äta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0