ung & bortskämd

god morgon, godmorgon, hej, hej och hallå!

jag har precis varit duktig och kollat på det två första avsnitten av ung & bortskämd som mamma hade spelat in. jag måste säga att jag har lite delade åsikter om det här programmet, för det första så tycker jag faktiskt synd om en del- som till exempel olga-isabelle som faktiskt inte verkar veta över huvudtaget hur man gör någonting alls i stort sett. jag tycker det är dåligt av hennes mamma att passa upp henne så mycket så att hon inte ens vet hur man gör själv.
de andra i huset tycker jag faktiskt är duktiga och jag måste säga att jag blev galet imponerad av han timnånting när han både kunde fixa dammsugaren och el saken. hade jag kommit i situationen att någonting faktiskt inte fungerar hade jag nog fått lite små panik faktiskt. jag vet ju faktiskt hur det är eftersom att jag bodde själv i falköping i ett år och nu när jag tänker tillbaka på det måste jag ha varit ett helvete för bovärden. jag klagade på att vattnet droppade, att lampan i kylen inte funkade, att lampan på toaletten inte funkade, att dörren knarrade, att det var svårt att låsa dörren och så vidare. men det är verkligen så mycket svårare än vad det ser ut att faktiskt ta tag i situationen.

nu när jag satt och tittade och nu efteråt när man tänker tillbaka lite på programmet så funderar jag hela tiden på hur bortskämd jag faktiskt är jämfört med dem. min första kommentar när jag såg programmet var "men herregud alla är ju inte ens bortskämda!" och det känns som att det är ganska väldigt annorlunda gentemot vad många andra tycker. jag har aldrig riktigt förväntats göra någonting här hemma, iallafall inte sedan jag flyttade hem. jag har en tvättkorg på mitt rum (för att jag inte orkar gå och lämna sakerna i badrummet på samma våning) som pappa hämtar kläder ur när han ska tvätta. pappa dammsuger mitt rum, vattnar mina blommor, ropar till mig på morgonen när frukosten är klar och jag gör i stortsett ingenting här hemma nu när jag tänker efter. när jag var yngre skulle jag börja ha som uppgift att tvätta speglarna en gång i veckan/varannan vecka, det höll i två månader och slutade med att det var pappa som gjorde det. och nu när jag tänker efter, hur mycket gjorde jag i falköping egentligen? jag höll koll på mina kläder och stoppade mina egna kläder i garderoben och så tvättade jag. och jag måste säga det till er, tvättning är överskattat! det är inte jobbigt verkligen. vi hade tre maskiner så det var bara att bära ner tvättkorgen, lägga svarta kläder i en, vita i en och blandade i sen sen sätta på typ 50 grader, stoppa i medel och trycka på start. dessutom så torktumlade vi allting, lätt som en plätt!

usch vad dålig jag känner mig nu när jag tänker på allt det här. men jag kan trösta mig med att den yngsta faktiskt är arton och att de har egna lägenheter som deras föräldrar betalar osv. så jag har två år på mig att mogna.




och nu har jag tjugo minuters powernap på schemat innan det är dags för mig att sätta igång med plugget. treeeevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0