bättre mat inom vården!






haha, dangens blondin måste nog vara lilla söta Athina. många dagar när vi har suttit på bussen så har vi funderat över folkpartiets väldigt konstiga reklamskylt. gräddfil till alla, what the fuck lixom? då när vi satt och funderade vände sig athina till mig med allvarlig blick och sa " jag har kommit på det! de vill ju såklart förbättra maten inom vården. lixom, så att de får gräddfil till maten?"





jag kan inte själv säga vad det betyder på, men min (högst seriösa) gissning om att man ville att det skulle gå smoooth inom vården, dvs. snabbflytande (som gräddfil). men nej, det är nog inte hellet rätt. jag har faktiskt hört uttrycket gräddfil i ganska många sammanhang, sugen på att föklara vad man menar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0