måndagmåndagmåndag

jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig, men jag och måndagar går verkligen inte ihop. dagen började med att jag blev sen så jag hann inte till bussen (vilket i och för sig va ganska skönt på ett sätt eftersom jag hade mentorstid sen hår i 1,5 timmar, haha) sätter mig och bloggar och skiver en ganska långt inlägg, men sen när jag ska trycka publicera flyger musen på något konstigt sätt upp till högra hörnet och klickar ner hela sidan istället. lagom kul att inlägget inte sparades i utkast heller. men men, så kan det gå.

sedan kommer nästa problem, kläder! vad fan ska man ha på sig? slutade med lite annorlunda kläder som känder riktigt softa och härliga, tills jag kom till skolan och kom på vilken skola jag går i. danderyd. det funkar inte med vad som helst där och jag kände mig riktigt missplacerad hela dagen. men innan jag kom till skolan måste jag gjort det dummaste på länge. jag gick typ tio minuter innan bussen skulle gå för att jag skulle kunna ta det lungt men när jag kom fram upptäckte jag att jag hade glömt gympa handduk, toppen! jag ser att det är fem minuter kvar tills bussen ska gå och känner att det är dumt att chansa eftersom nästa skulle komma typ en halvtimma senare så jag sätter mig och väntar på bussen (som självklart är fem minuter sen). när jag sedan kommer på bussen så kommer jag på att det är 607 och inte 627 som jag brukar ta, så sjääälvklart går bussen upp i edsberg. detta betyder alltså att jag skulle ha haft minst en kvart på mig om jag hade gått hem och hämtat en handduk och sedan gått till en annan busshållsplats som ligger efter edsberg.  idiot!





självklart hittar jag inte till klassrummet heller eftersom våran lärare har bokat någon konstig datasal i estetdelen som jag förövrigt inte ens har varit i eftersom jag inte läser estetisk verksamhet (läste det i ettan). resten av skolan gick väl ganska smärtfritt, fick låna en handduk på gympan, dock kom jag försent till lektionen efter. toppenbra det oxå. efter skolan går jag på extra fysik eftersom jag har missat så mycket när jag gick i falköping (seriöst, vad fan gjorde vi på lektionerna? är det här ens samma ämne, haha?) vilket gjorde att jag självklart inte hann till träningen. slutade tio i, bussen går kvart över från danderyd, träningen börjar halv i sateliten= hinner inte. och inte nog med att jag kom försent till träningen. det gick dåligt oxå.



måndagar suger, haha. kul humor! nu blev jag sugen på banan, läskigt.


det här är verkligen en typisk måndag för mig, allt som bara kan gå fel går fel och jag känner mig allmänt dålig/ful/missplacerad/bajs hela dagen. nej usch, om jag fick bestämma skulle alla måndagar raderas och bytas ut mot en extra fredag. det här inlägget blev visst långt som fan, men jag har mycket intressant att dela med mig av (haha!) synd för er. eller kanske bra om det nu är någon som bryr sig, vilket jag tvivlar på. nu äre dags för mig att begrava mig i skolarbete. precis vad jag är sugen på! TUMME UPP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0