jag kan

min farmor sa återigen till mig igår att jag borde bli stylist men som vanligt viftade jag bort det och sade att jag har alldeles för tråkig och enkel smak. senast igår satt jag och läste igenom gamla texter jag har skrivit och skolarbeten jag har gjort och kom på att jag faktiskt är bra på att skriva och formulera mig när jag verkligen vill, det är en annan egenskap som jag ofta får komplimanger för, framförallt från min familj. när jag idag på vägen hem fick ont i knät och istället satte mig vid vattnet med min ipod och bara sjöng insåg jag att det kanske låter likadant för omvärlden som det låter för mig, jag kanske kan sjunga. då kom jag och tänka på det jag borde ha förstått för länge sedan, man kan om man vill!

- för ett tag sedan bestämde jag mig för att börja skriva ner viktiga saker jag tänker på, inte bara i bloggen utan även ännu personligare i en mapp på datorn. det hela började med ett dokument som heter "jag funderar på att skriva en bok" och jag skriver nu lite då om jag har någonting speciellt i tankarna. det känns som en början. 
- jag var en snabbis idag på sollentuna centrum och hittade massor av snygga saker, så mycket så att jag faktiskt skämdes och inte vågade be om att hänga undan allt utan faktiskt lade tillbaka lite. jag stod i provrummet och provade och det ända som snurrade i mitt huvud var "vilken sjukt bra klädsmak jag har" och "jäklar vad snyggt det här blir!", jag kanske faktiskt har bra klädsmak? det här kanske kan leda till något?
- iförrgår var jag i stan för att titta lite i affärer och när jag går där helt ensam på drottninggatan kommer det fram en kille och frågar mig om jag är fotomodell. även där har vi en gammal dröm som jag själv bara trycker undan för att jag "vet" att jag ändå inte kommer lyckas. men vad är det för inställning egentligen, man vet ju aldrig om man inte har försökt? nej, nu jäklar ska jag börja fotta outfits, skriva texter, ta bilder på mig själv och sjunga.. allt för att ha en chans att lyckas med någonting. och skulle det visa sig att det görs helt i onödan så går jag iallafall natur-natur och har en bred utbildning, dessutom så har jag antagligen haft kul på vägen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0