it's your choice

jag har kommit fram till en sak.. jag stör mig på folk (min mamma bland annat) som "ser ner" på plastikoperationer. mamma pratade idag om en kvinna i vårat kvarter som har fixat läpparna med restylane eller liknande och antingen gjort ett nosejob. men vad är det egentligen för fel på det? blir hon lyckligare av det ska inte folk lägga sig i, det är ju hennes ensak! jag skulle utan tvekan göra en eller två operationer om jag bara hade pengarna för jag vet att det skulle få mig att må bättre. kommer jag ses som plastig och bimboaktig då?
i och för sig så tycker jag det är skillnad på operation och operation oxå. en näsa, en rumphaka eller små bröst är ingenting man kan rå för och därför tycker jag det är "mer okej" än exempelvis fettsugning och rumplyft. pallra dig till gymmet och ändra dina matvanor istället för att operera dig! (självklart gäller inte detta alla, är man extremt stor kan man ju behöva ta bort en del för att kunna ha möjlighet att träna. men vad man hör så är det inte bara de extremfeta som fettsuger sig.)

nej, jag tycker folk borde inse att det här faktiskt är tvåtusentalet. forskare har haft tillräckligt mycket information om människans genom sedan HUGO projektet avslutades 2006 för att kunna låta dig bestämma utseende och egenskaper för ditt barn. det ända problemet med det är det etiska, forskningen klarar att skapa en värld där nästa generation är supermänniskor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0